{{{{{{{{{ Promosi Hebat! }}}}}}}}}}

Jom Buat Duit Dengan Churp2
Jom Buat Duit Dengan Churp2!
Anda BERRY yang mana?
Contest Siapa Paling Comel
Hadiah Sempena Hari Bapa Dari Oreo
Hadiah Sempena Hari Bapa Dari Oreo
Rakyat Malaysia Hebat Ber-FB!
Tukar iPad kepada iPhone!
Seksi betul..
Seksi betul..
Hanya Komen di FB Untuk Menang!
Kalau Rasa Hebat Tengok Neh..!
Submit Blog Pon Boleh Menang RM 5000!
Kan best kalau dapat bilik tidur camneh.
Jom tengok iPhone 4 baru neh. Kaler putih siot!
Jom tengok iPhone 4 baru neh. Kaler putih siot!

Saturday 23 April 2011

Hukum Menjilat Kemaluan Isteri.

Saturday 23 April 2011

Menjilat kemaluan isteri adalah perkara yang jarang dibincangkan secara terbuka kerana masyarakat kita sangat sensitif dan pemalu. Jika dibuat kajian 98 peratus pasangan suami isteri melakukan "oral sex" ini. Jika ini membahagiakan pasangan suami isteri dalam menikmati perhubungan seks. Sila baca posting ini. Apakah hukumnya menjilat? 


Allah SWT menciptakan tubuh manusia dengan fungsi masing-masing. Justeru Islam melarang dari mendatangi isteri dari ‘duburnya’ dan juga semasa haid atau nifas, kesemua pengharaman ini mempunyai dalil dan nas yang khusus. Namun isu ‘oral seks’ tidak mempunyai dalil khusus yang melarang, ini menyebabkan berlakunya perbezaan pendapat di kalangan ulama Islam.

Ulama sepakat bahawa jika sekadar menyentuh atau menggosok kemaluan suami dan isteri tanpa ‘oral seks’, adalah dibenarkan menurut para ulama Islam kerana ia tergolong dalam bentuk aktiviti menaikkan syahwat antara suami isteri yang diharuskan.

Berkenaan isu oral seks, ulama terbahagi kepada dua kumpulan :-

Yang mengharuskan :

Dr Syeikh Yusof Al-Qaradawi (rujuk www.islamonline.net) berfatwa harus untuk mencium kemaluan isteri atau suami dengan syarat tidak menghisap atau menelan apa jua ceceair yang keluar darinya. Menelan atau menghisap sebegini adalah MAKRUH disisi Islam kerana ia salah satu bentuk perlakuan zalim (meletakkan sesuatu tidak pada tempatnya) dan melampaui batas dalam hubungan seksual.

Apa yang pasti diharamkan menurut beliau adalah ‘anal sex’ atau seks melalui lubang dubur, kerana terdapat nas yang jelas mengharamkannya, adapun ‘oral seks’ tiada sebarang nas jelas dari Al-Quran dan hadis yang melarangnya.

Pandangan ‘harus’ atau boleh dilakukan ini dikongsi oleh Mufti Mesir, Syeikh Dr Ali Al-Jumaah dan juga Dr. Sabri ‘Abdul Ra’ouf (Prof Fiqh di Univ Al-Azhar) apabila mereka menegaskan, tindakan ini harus selagi mana ianya benar-benar dirasakan perlu bagi menghadirkan kepuasan kepada pasangan suami dan isteri, terutamanya jika ia dapat menghindarkan pasangan ini dari ketidakpuasan yang boleh membawa mereka ke lembah zina kelak.

Perbincangan ringkas

Namun begitu, saya kira kesemua mereka yang mengharuskan termasuk Syeikh Yusof Al-Qaradawi tidak pula menghuraikan satu isu yang mungkin boleh dipanjangkan perbahasannya, iaitu bab kenajisan air mazi dan air mani.

Justeru, saya mengira fatwa beliau mungkin boleh digunakan jika dalam keadaan tiada sebarang ceceair dikeluarkan semasa aktivti oral sex ini dilakukan. Namun keadaan ini dikira sukar berlaku kerana bagi seseorang yang normal, nafsu yang meningkat pastinya akan mengeluarkan cecair pelincir iaitu mazi.

Air mani lelaki dan wanita dianggap najis menurut mazhab Hanafi dan Maliki. Mazhab Syafie dan Hanbali pula mengganggapnya suci.

Namun semua ulama bersetuju air mazi adalah najis. Hasilnya, majoriti pandangan ulama yang menyatakan menelan dan hisap termasuk cecair mazi ini adalah haram atau makruh berat. Beberapa ulama kontemporari menegaskan perlu membasuh dengan segera jika terkena mazi tadi.

Mazi ibarat najis lain yang dianggap kotor dalam Islam, justeru haram memakan tahi, meminum air kencing dan termasuk juga air mazi ini. Bukan sekadar haram memakan najis malah ulama empat mazhab juga memfatwakan haram menjual najis (kecuali diketika wujudnya teknologi untuk menggunakannya sebagai baja), apatah lagi untuk menjilat, hisap dan menelannya. Sudah tentulah ia lebih lagi diharamkan.

Selain itu, menurut undang-undang Malaysia juga ia adalah satu perara yang tidak normal, khusus buat orang yang agak luar biasa nafsunya.

“Oral seks” juga tergolong dalam kategori perlakuan seks luar tabie, ia adalah salah menurut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman sebat dan 20 tahun penjara.

Justeru, mana-mana pasangan kekasih yang melakukan perkara ini, boleh dilaporkan dan diambil tindakan oleh undang-undang Malaysia. Dari sudut undang-uhdang Islam, ia dikira berdosa besar dan bolehlah dijadikan sebat dan 20 tahun penjara tadi sebagai peruntukan ta’zir di dalam Islam bagi mereka yang sabit bersalah.

Ulama Yang Mengharamkan

Kebanyakan ulama Saudi mengharamkan perbuatan ini, ini dapat dilihat dari fatwa-fatwa berikut [1] :-

Mufti Saudi Arabia bahagian Selatan, Asy-Syaikh Al’Allamah Ahmad bin Yahya An-Najmi menjawab sebagai berikut,

“Adapun hisapan isteri terhadap kemaluan suaminya (oral sex), maka ini adalah haram, tidak dibolehkan. Ini Kerana ia (kemaluan suami) dapat memancarkan mani, mazi dan lain-lain. Kalau memancar, maka akan keluar darinya air mazi yang ia najis menurut kesepakatan (ulama’). Apabila (air mazi itu) masuk ke dalam mulutnya lalu ke perutnya maka boleh jadi akan menyebabkan penyakit baginya.

Melalui pandangan ini, kita dapat melihat satu point yang penting, iaitu sejauh mana tindakan ini boleh memberikan kesan buruk kepada kesihatan pasangan. Menurut pembacaan saya, ulama yang membolehkan perilaku ini juga bersetuju untuk mengganggapnya haram jika dapat dipastikan dan dibuktikan dari sudut saintifik, ia boleh membawa bakteria dan menyebabkan penyakit yang serius.

Saya teringat pakar sakit puan, Dr Ismail Thambi pernah menyatakan bahawa bakteria yang berada di mulut adalah sangat banyak berbanding di kemaluan, justeru beliau menyatakan tindakan ‘oral sex’ dibimbangi boleh membawa penyakit kemaluan disebabkan bahagian mulut pasangan yang mempunyai banyak bakteria dan kuman.

Selain itu, seorang lagi ilmuan Islam iaitu Syeikh Nasiruddin Albani berkata :-

“Ini adalah perbuatan sebahagian binatang, seperti anjing. Dan kita mempunyai dasar umum bahawa di dalam banyak hadits, Ar-Rasul melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) haiwan-haiwan, seperti larangan beliau turun (sujud) seperti turunnya unta, dan menoleh seperti tolehan serigala dan mematuk seperti patukan burung gagak. Dan telah dimaklumi pula bahawa Nabi Shallallahu ‘alahi wa sallam telah melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) dengan orang kafir, maka diambil juga daripada makna larangan tersebut pelarangan tasyabbuh dengan haiwan-haiwan-sebagai penguat yang telah lalu, apalagi haiwan yang telah diketahui keburukan tabiatnya. Maka sewajarnya seorang muslim – dan keadaannya seperti ini – merasa tinggi untuk menyerupai haiwan-haiwan”

Namun, pendapat peribadi saya mendapati pandangan dan dalil yang digunapakai oleh Syeikh Albani ini adalah tidak begitu kukuh, namun saya tidak berhasrat untuk membincangkannya dengan panjang lebar di ruang ini.

Tindakan men’generalize’ semua jenis persamaan (tasyyabbuh) sebagai haram secara total juga boleh didebatkan kesohihannya. Demikian juga menyamakannya dengan perilaku binatang, benarkah binatang melakukan ‘oral seks’?, jika sekadar menjilat mungkin ye, namun menghisap kemaluan si jantan? Adakah binatang yang melakukannya?. Saya tidak pasti. Bagaimana pula binatang ada juga yang mencium dan memeluk pasangannya. Adakah mencium dan memeluk juga diharamkan kerana menyerupai binatang.? Sudah tentu tidak.
Kesimpulan

Melalui perbincangan dan pendedahan ringkas di atas, jelas kepada kita perbezaan dua kumpulan ulama ini. Dari hasil penelitian terhadap pendapat mereka bolehlah saya rumuskan bahawa :-

1) Elok dijauhi aktiviti ini dan menghadkan kepada perilaku seks yang lebih sihat bersama pasangan. Ini bagi menjauhi perkara khilaf.

2) Harus bagi suami isteri untuk mencumbu kemaluan pasangan mereka dengan syarat tidak menghisap, jilat dan menelan apa jua cecair. Ia juga dituntut untuk membersihkan mulut dan kemaluan mereka sebelum melakukan aktiviti ini sebaik mungkin bagai meninimakan kemungkinan penyakit. Namun ia makruh yang cenderung kepada haram (makruh tahrimi) jika perbuatan ini sengaja untuk meniru-meniru perbuatan aksi seks melampau golongan bukan Islam dan juga binatang.

3) Haram hukumnya menelan mazi dan mani pasangan kerana Islam mengharamkan umatnya dari melakukan perkara kotor sebegini, sama juga seperti diharamkan menjual najis (kecuali baja yang akan diproses melalui dengan bahagian kimia)

4) Hukumnya menjadi harus berdasarkan keringanan khusus yang diberi oleh Islam atau disebut ‘rukhshah’ kepada pasangan yang amat perlukannya bagi mengelakkan ketidakpuasan dan membawa masalah besar rumah tangga atau lebih dahsyat lagi, zina secara rambang diluar rumah.

5) Hukum melakukannya bersama pasangan kekasih atau mana-mana pasangan sebelum nikah yang sah adalah haram, dosa besar dan boleh didakwa dengan hukuman 20 tahun penajara di Malaysia. Namun ia tidak dianggap berzina dalam erti kata dan takrif zina yang disebut di dalam kitab-kitab Fiqh Islam. Ia hanya dianggap sebagai muqaddimah zina atau perdahuluan zina. Dalam kaedah fiqh Islam, “Apa-apa yang membawa kepada haram, hukumnya adalah haram jua”

Sebagai akhirnya, selain dari membincangkan soal hukum, kita mesti jelas bahawa hukum Islam sentiasa ingin melahirkan keutuhan rumah tangga dan masyarakat. Kita mesti sedar dan berfikir samada tindakan oral seks ini benar-benar membawa sesuatu yang berharga buat keharmonian rumahtangga kita, dan apa pula kesannya kepada nafsu diri. Adakah ia semakin mampu dikawal atau semakin buas sebenarnya.

Kita bimbang, tindakan ini boleh membawa kepada keinginan nafsu yang semakin membara dan tidak terkawal sehingga membhayakan diri dan masyaarakat di sekeliling kita disebabkan nafsu buas dan luar biasa yang sentiasa dilayan ini. Layanlah nafsu secara berpada-pada agar tidak ditawan olehnya kelak. 

Wasallam.






40 comments:

Anonymous said...

Hi there, all the time i used to check website posts here early in
the dawn, for the reason that i like to learn more and more.


Here is my web site :: http://smartmediamexico.com

Anonymous said...

Do you have a spam issue on this website; I also am a blogger, and I was curious about your situation; many of us have developed some
nice practices and we are looking to trade strategies with others, please shoot me
an e-mail if interested.

my web blog; http://www.streetarticles.com/about/AngeunlbuikaHboearn/402095

Anonymous said...

Hi there! I could have sworn I've been to this website before but after browsing through many of the posts I realized it's new to me.
Anyways, I'm definitely happy I discovered it and I'll be bookmarking it and checking back frequently!



Also visit my website circle08baby.Listal.com

Anonymous said...

Hello there! I could have sworn I've visited this blog before but after going through a few of the posts I realized it's
new to me. Nonetheless, I'm definitely delighted I stumbled upon it and I'll be book-marking it and checking back often!



my site: http://www.madakasira.com

Anonymous said...

Hello friends, its impressive piece of writing
about teachingand entirely explained, keep it up all the time.



My site ... live hot sex

Anonymous said...

I like the valuable information you provide in your articles.
I'll bookmark your weblog and check again here regularly. I'm quite sure I will learn many new stuff right here!
Best of luck for the next!

my web page: monterey bay web cam live

Anonymous said...

Heya i'm for the first time here. I came across this board and I in finding It really helpful & it helped me out much. I'm hoping to provide one thing again and aid others like
you aided me.

Feel free to surf to my page - softitweb.com

Anonymous said...

Pretty nice post. I simply stumbled upon your weblog and wished to say that I have truly enjoyed browsing your blog posts.

In any case I'll be subscribing in your rss feed and I hope you write once more very soon!

my web-site :: live lesbian sex

Anonymous said...

Very good article. I'm dealing with some of these issues as well..

Look at my web-site ... Himherwe.com

Anonymous said...

I’m not that much of a online reader to be honest but your sites
really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back later on. Many thanks

Also visit my blog post - Cams.Com.Live

Anonymous said...

Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
Look advanced to more added agreeable from you!
However, how can we communicate?

my site: adult chat rooms

Anonymous said...

You ought to be a part of a contest for one of the finest blogs on the internet.

I am going to recommend this site!

My homepage ... nude free cams

Anonymous said...

Thank you a lot for sharing this with all folks you really recognise what you're talking about! Bookmarked. Please also visit my website =). We will have a link alternate contract between us

Feel free to visit my web page; sexy live chat free

Anonymous said...

Awesome post.

Look into my web-site - chat erotic

Anonymous said...

Nice blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A design like yours with a few simple tweeks would really make my
blog jump out. Please let me know where you got your design.
Thanks

Also visit my web site; porn videos

Anonymous said...

It is actually a nice and useful piece of information.
I am satisfied that you shared this helpful information with us.
Please stay us informed like this. Thank you for sharing.


my blog - xxx live

Anonymous said...

What's up it's me, I am also visiting this web
site on a regular basis, this web site is really good
and the people are actually sharing pleasant thoughts.


Have a look at my page: web chat sex

Anonymous said...

Thanks for sharing your info. I truly appreciate your
efforts and I will be waiting for your further write ups thanks once again.


my web blog: free live sex cams chat

Anonymous said...

Thanks for the marvelous posting! I certainly enjoyed reading it,
you might be a great author. I will be sure to bookmark your blog and
will often come back in the foreseeable future. I want to encourage you to ultimately
continue your great job, have a nice afternoon!

My blog post: cam online

Anonymous said...

hello there and thank you for your info – I have certainly picked up something new from right
here. I did however expertise some technical points using this website, since I experienced to reload the site many times previous
to I could get it to load correctly. I had been
wondering if your hosting is OK? Not that I am complaining, but slow loading instances times will
sometimes affect your placement in google and can damage your quality score if ads
and marketing with Adwords. Anyway I'm adding this RSS to my email and could look out for much more of your respective intriguing content. Ensure that you update this again soon.

my site free chat sex cam to cam

Anonymous said...

If some one wishes expert view concerning blogging then i suggest him/her to go to see
this webpage, Keep up the nice job.

Here is my blog post :: cyber sex

Anonymous said...

Fantastic post but I was wondering if you could write a litte more on this subject?
I'd be very thankful if you could elaborate a little bit further. Kudos!

Here is my web blog; video adult chat (http://cinexs.com/)

Anonymous said...

Why people still use to read news papers when in this technological world all is existing on web?


my weblog ... live webcam sex porn

Anonymous said...

Greetings I am so happy I found your site, I really found
you by error, while I was browsing on Google for something else, Regardless I am here now and would just
like to say cheers for a remarkable post and a all round interesting blog (I
also love the theme/design), I don't have time to look over it all at the moment but I have saved it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the awesome job.

Feel free to surf to my webpage - online free porn cams ()

Anonymous said...

When someone writes an post he/she maintains the plan of a user
in his/her mind that how a user can know it.
Therefore that's why this article is great. Thanks!

Feel free to visit my weblog :: free live porn webcam

Anonymous said...

Its like you read my thoughts! You seem to understand so much approximately this,
like you wrote the ebook in it or something. I believe that you
just can do with a few percent to drive the message house a little bit, however instead of that, that is magnificent blog.
A fantastic read. I'll certainly be back.

Also visit my web page: sex addiction chat rooms

Anonymous said...

Interesting blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A design like yours with a few simple adjustements would really make my
blog shine. Please let me know where you got your design.
Appreciate it

Also visit my site :: live porn o

Anonymous said...

Thanks for sharing your info. I really appreciate your efforts and I will be waiting for your next post
thanks once again.

My homepage ... cam to cam chat

Anonymous said...

If you would like to take a good deal from this piece
of writing then you have to apply such strategies to your won website.


Also visit my site - live nude sex cams *eros-tube.com*

Anonymous said...

you're truly a just right webmaster. The web site loading pace is amazing. It seems that you are doing any unique trick. Also, The contents are masterpiece. you have performed a great job on this matter!

Feel free to visit my homepage - free porn chat sex ()

Anonymous said...

Hi there, just wanted to say, I enjoyed this article. It was helpful.
Keep on posting!

my weblog - live sex chat sex

Anonymous said...

I do not know if it's just me or if everyone else encountering issues with your blog. It looks like some of the written text in your posts are running off the screen. Can somebody else please provide feedback and let me know if this is happening to them too? This may be a issue with my internet browser because I've had this happen previously.
Many thanks

Look at my site - live sexy web cam :: :
:

Anonymous said...

Very good info. Lucky me I came across your blog by chance (stumbleupon).
I have book-marked it for later!

Check out my website - Random cam [Http://stmiknh.Com]

Anonymous said...

Do you have a spam problem on this blog; I also am a blogger, and I was
curious about your situation; many of us have developed some nice methods and we are looking to trade strategies with others, why not shoot me an e-mail if interested.


Visit my blog live web cam chat rooms (www.insidegamers.com)

Anonymous said...

If you would like to get much from this paragraph then you
have to apply these techniques to your won web site.

Visit my web blog - free chat sex cam to cam

Anonymous said...

Good day! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website?
I'm getting tired of Wordpress because I've had issues with hackers and
I'm looking at alternatives for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

my site ... live slut chat []

Anonymous said...

Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide
credit and sources back to your blog? My blog is in the very same area of interest as yours
and my users would truly benefit from a
lot of the information you provide here. Please
let me know if this alright with you. Thanks a lot!



Here is my webpage: live cam sex ()

Anonymous said...

It's a shame you don't have a donate button! I'd certainly donate to this superb blog! I suppose for now i'll settle for bookmarking and
adding your RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will talk about this blog with my Facebook group.
Chat soon!

Feel free to surf to my webpage ... free iphone live sex chat

Anonymous said...

Thanks a lot for sharing this with all of us you really know what you are
talking approximately! Bookmarked. Please also seek
advice from my web site =). We can have a hyperlink exchange arrangement among us

Also visit my site - porm free sex video

Anonymous said...

Hey there! This post could not be written any better!
Reading this post reminds me of my good old room mate!
He always kept chatting about this. I will forward this post to him.
Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!


My blog post: pornhub live cams - -

Lagi Artikel Menarik