{{{{{{{{{ Promosi Hebat! }}}}}}}}}}

Jom Buat Duit Dengan Churp2
Jom Buat Duit Dengan Churp2!
Anda BERRY yang mana?
Contest Siapa Paling Comel
Hadiah Sempena Hari Bapa Dari Oreo
Hadiah Sempena Hari Bapa Dari Oreo
Rakyat Malaysia Hebat Ber-FB!
Tukar iPad kepada iPhone!
Seksi betul..
Seksi betul..
Hanya Komen di FB Untuk Menang!
Kalau Rasa Hebat Tengok Neh..!
Submit Blog Pon Boleh Menang RM 5000!
Kan best kalau dapat bilik tidur camneh.
Jom tengok iPhone 4 baru neh. Kaler putih siot!
Jom tengok iPhone 4 baru neh. Kaler putih siot!

Tuesday 26 April 2011

[PANAS!] Kempen Anti Kedai Mamak

Tuesday 26 April 2011
OPERASI KEDAI MAMAK KOTOR TUJUH RESTORAN MAMAK DIARAH TUTUP DUA MINGGU DALAM OPS BERSIH 4.


KLANG: Sisa makanan tidak diuruskan, najis tikus bertaburan dan anak lipas merayap di dapur restoran. Sukar dipercayai tetapi itulah hasil penemuan operasi penutupan premis makanan dan penguatkuasaan dinamakan ‘Ops Bersih 4’ di Jalan Istana, di sini, baru-baru ini.

Pemilik restoran terbabit mendakwa dapurnya sebelum ini dalam keadaan bersih dan terurus tetapi alasan terbabit gagal melepaskan dirinya daripada dikenakan tindakan tegas bahagian penguat kuasa Majlis Perbandaran Klang (MPK).

Sentral yang mengikuti operasi bersama Pusat Kesihatan Daerah (PKD) Klang diketuai Timbalan Pemangku Pengarah Kesihatan MPK, Amran Jali mendapati kebanyakan premis yang diperiksa pasukan penguat kuasa itu meloyakan. 

Dalam operasi bulanan itu, pasukan berkenaan terpaksa melayan kerenah pengusaha restoran yang tidak berpuas hati apabila premis mereka dikenakan tindakan. 


NOTA:
dengan penuh kesedaran beberapa majlis tempatan
di selangor telah mula menjalankan kempen untuk
memastikan kedai makan dan restoran terutama yang
menayangkan ayat ayat suci al-quran bersih dan tidak kotor

tukar tiub mengalu alukan kempen ini
pembaca tukar tiub mersa gumbira
rakyat seluruh malaysia gumbira sama


SOKONGAN DARI PEMBACA

aku org mamak....jgn la kutuk macam tuh! aku pun sokong pembangkang bro! memag aku tak suka KIMMA...memang depa pukimak...tapi jgn la sampai nak boikot kedai mamak...aku pun ada kedai mamak...biarla...tempat makan...aku pun nak cari duit...jgnla sampai nak boikot....aku undi pkr masa 2008...aku respek tt...tapi jgn la sampai boikot...kalau org umno macam pukimak kena juga boikot kedai melayu kan? makan kedai cina...tak halal lagi....tak payah la boikot...biarla org kimmak tu...jgn peduli pasal depa...
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/26


tiga kali saya makan dekat bangunan yang dah takde lambang MAS , tiga kali saya nampak bulu dlm makanan saya ..hebat kedai mamak
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/25

pengalaman saya di cyberjaya. restoran JS Maju. sedang makan malam bersama seorang teman. saya makan nasi goreng ayam. Ketika hampir habis makan, saya terjumpa beberapa telur lalat di celah ayam. Untuk tidak kecoh, saya memanggil seorang pekerja nak beritahu tengtang telur lalat supaya lain kali tak ada lagi. Akhirnya datang seorang supervisor, mengambil resit saya. ingatkan dapat makan free, rupanya dia hanya kira harga nasi goreng. macam setan. ketika nak bayar, taukeh yang jaga di kaunter memberitahu saya. "abang, tadi tu bukan telur bang. itu tepung, tak cukup masak." kepala hotak dia ingat saya bodoh tak reti beza telur lalat dan tepung?
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/25

Nak tambah satu cerita. Kawan aku ni suka sgt makan putumayam campur kelapa ngan gula merah yg mamak jual dengan motor tu. Kat area kitaorang memang popular. Suatu hari ni anak dia balik cakap (anak dia sekolah menenegah). mak...mak uncle jual putumayam tu kencing berdiri kat tepi jalan. Dahsyat nya mak. Dia tak basuh. Dia pegang anu nya tu pastu goyang goyang je. Pastu masuk seluar balik..Tangan tu la jugak yang memegang putumayam dan menceduk gula dan kelapa. Sejak tu kitaorang semua tak makan putumayam. ciss..pengotor.
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/25

ada satu kedai mamak kat temerloh namanya old town restaurant...PUNYA KOTO JANGAN CERITA....tp ramai yang masih sanggup telan. Roti canai yang diaorg telah tu kata kwn aku tu diaorg uli dengan kaki beb. JANGAN MAKAN KAT KEDAI MAMAK..KOTO BEB!
Oleh azman kamarul pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/25

mamak pundek restoran kator, kalau tak caya tengok dapur mereka eeee bau busok macam perangan mereka EEEEE. mamak madey perut busok, otak busok dan anak beranaknya keturunan eeee mamak dua alam berasal dari Indian. hanya Melayu bodoh dan Melayu kena beli saja yang ikut telunjuk mamak eeee ini.
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/25

hahaha.. ada kedai mamak nie dah tutup.. mungkin ramai org terperasan kot penebar roti canai tu suka garu ketiak.. kena ketiak basah plak.. lekat peluh2 kt roti.. dh tue ada perisa bulu ketiak plak.. kah kah kah.. mmg aku x pi sampai kedai tu tutup pon aku x pi.. kah kah kah
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/25

Tak ada masaalah untok pulau kedai kedai kimmak. Kedai kedai kimmak biasanya ada logo SapuMalaysia dan juga ada gambar Mat mongol. Tapi bukan semua mamak ialah pukimak. Mana-mana mamak yang tak sokong kimmak atau apno haros champak logo 1malaysia dan gambar Mat Najis dalam tong sampah yang berdekatan. (jangan champak dalam longkang , nanti gambar mongol akan buat longkang sumbat , macham saiful ponya ass hole tersumbat )
Oleh Khun Pana aka johanssm pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/25

Cik Tampa Nama, Masa Merdeka dulu, orang Inggeris, Amerika dan Sekutunya saje jer buat experimen dengan Tanah Melayu, supaya Tanah Melayu ini tak ada Asimilasi Kaum...Ade Paham tak..itu pasal depa taruk UMNO, MCA dan MIC... Apa pasal Cylon, depa taruk Tamil satu Tempat dan Cylonise di suatu tempat, Indonesia di asimilasikan kaum-kaumnya. Thailand di asimilasikanya..semua perancangan depa untuk experimen depa...ha ha ha. Jadi kita jangan ikut experimen depa ..undilah Pakatan rakyat...ha ha ha.
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/25

lepas baca semua komen2 nie.. nak tahu lar jugak, apa penguatkuasa tempatan buat area tu yek?? xkan xambek tahu benda nie.. kalo kotor, kasi tutup je kedai2 mamak nie.. lagi bagus..
Oleh ANAK KAMPUNG pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/25

Geng Mamak ini ada kepentingan ekonomi menjadi melayu dan taraf bumiputera. Kat rumah depa sembang bahasa tamil tapi depan orang berbahasa melayu agar diterima sebagai melayu. kah kah kah. Masih lagi orang melayu yang percaya mamak ini semua dengan alasan persaudaraan islam dan silaturahim antara umat. tapi umat ini nak sapu semua kepentingan melayu. melayu sebenar kena faham keadaan ini. ini asyik kedai mamak, kedai tom yam thai dan kedai melayu tepi jalan pun tak diberi sokongan. macam mana melayu nak maju ? asyik hasad dengki dan porak peranda. kena mandi bunga kot semua puak nie kah kah kah
Oleh mandaram pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/25.


-tukartiub-





0 comments:

Lagi Artikel Menarik